Tuesday, January 1, 2013

Looking for a good horror movie?

Last night was pretty quiet... and nice :) Bella does not care about the noise. Moa gets angry and scared - so she barks alot. And Smulan gets really scared, she hid behind the sofa.
But it went quiet fast, so it was fine, really :)

We watched 3 movies. 


Tim Burton's Frankenweenie - Extremly sad movie. I did not like it at all. I usally love Burton's movies, but this one was just depressing.

Sinister - Awesome horror movie! As mom said, it was a long time ago we saw a really good horror movie. Mom during some scenes: "HOW AM I SUPPOSE TO SLEEP TONIGHT!?!", "HOLY ****!!".

So yeah, it was scary :D Even the story is great. I love it. We all loved it.

Child's Play - This was just for fun :) Sis started to talk about these evil doll-movies and she remembered them to be very scary, I lol'd and said, no, they were scary when we were little, now they are just fun to watch :D So we did! She agreed with me.


Sinister...



4 comments:

  1. Åh, jag älskar egentligen skräckfilm men har lagt ner att titta på dem. xD Efter att jag såg Eden lake för två år sen och mådde psykiskt dåligt i flera veckor efteråt bestämde jag mig för att det inte är värt det. :'D däremot humor+skräck blandat gillar jag.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woot, varför detta? :O
      Jag har bara sett början av Eden Lake, den verkade lite tråkigt så jag stängde av den, är den en sån underbar film man får mardrömmar av och blir paranoid? :)
      Det kan jag också göra, t ex Bride of Chucky :D

      Delete
    2. Jag skrämmer upp mig själv så mycket när jag sover ensam så mitt liv är lättare om jag inte tittar på skräckfilm. :P

      Ja Eden lake var riktigt hemsk, jag blev helt pyskiskt störd i hjärnan av den!

      Delete
    3. Haha Okej :P

      Jag kan också bli väldigt rädd om jag sover helt själv i ett stort hus. Som när jag sov hos min far en gång, passade hundarna en helg.
      Jag var helt övertygad om att där fanns en portal i källaren där det kom aliens ur, de lyssnade även på mina samtal genom telefonen -jag kunde höra deras röster i "bruset".

      Jag tror fortfarande att det var så, haha, xD men jag är uppväxt med serien X-Files, mycket skrämmade! :D Det hjälper ju inte att veta att den första delen av serien är verklighets baserande på ouppklarade fall!

      Delete