Thursday, June 19, 2014

All these thoughts about hair...

...is making me tired. I mean, I love doing stuff to my hair and drooling over pretty hairs on Tumblr, but I have no freaking idea how I want my hair!

Right now - in this very moment - I want looong, wavy hair.
Color? Any.
Well, not blonde. I got sick of that before I even got to that point...
Brown, black, red. 

Dreads? No. Not when I think of sleeping and showering.
I am a very comfortable person and everything needs to be, well, comfy.
How dreads look? Yes, please!
But, I'm starting to think that dreads are not "girly" enough for me. I have no idea how else to describe it. And I'm not even girly. :/

Catta was here for a quick visit. We did her hair and she is now a redhead. <3 Screaming red, like Ariel.
I love red hair too. But do I want it? *Sigh*

I thought of red hair with black tips, almost like an ombre.
Then I thought of black hair with red tips.

Oh, and as you can tell the darkness is moving in on me again.
I dont know if I'm having a f-cked up period or if I'm feeling Autumn already?
Or is it that black will always be a part of me?

I'm thinking of my eye color also. I have brown eyes. Warm hair colors make them more red-ish brown. Cool/cold colors make them more green-ish brown. So it's leaning more towards black than red. Oh and the skintone! I have pink/cool skin, so according to ze internet, I look better in cool/cold hair colors.

Gah! Why do hair color exist!?


Drooling objects.




Braids in shiny black hair...





All from tumblr.





10 comments:

  1. I have no idea what to do with my hair either. I loved to be a redhead, but I'm glad, that I've gone back to black and I also like the shape and length of my bangs, but the rest...it's so boring. And flat. But I don't really want to change it because...Dunno why. I like assymetrical cuts, but I don't want short hair. I also like sidecuts, but my hair is too thin and week for that...so, I feel you, hair things are complicated...:/

    ReplyDelete
    Replies
    1. It sure doesn't look boring though. ;) I like your hair alot when you have waves in it. That's beautiful in long hair. <3
      But yeah, I totally understand.

      Delete
  2. Alla har nog alltid lite mörker i sig <3 Sen kommer det och går, ibland flyter det upp till ytan, ibland är det dolt djupare inuti oss. Det är helt okej att ha sådana perioder och inte alltid vara på topp - man måste tillåta sig själv det.

    Alltså sova, duscha osv med dreads är inga konstigheter. För mycket stora pärlor kan göra ont att sova på, och det är tungt när det är blött och tar lite längre tid att torka (hårfön) men annars är det inga konstigheter tycker jag.

    Svar 1: Jätteskoj! Det är bara att bestämma sig för att “det här vill jag arbeta med” och sen börja kämpa för att nå dit. Det är inte lätt (beror väl på vad man vill syssla med såklart), och tar tid, och är inte en dans på rosor alla gånger – men det går, och när det går känns det fantastiskt :D vad hade du velat arbeta med?

    Svar 2: Ah jag har köpt någon bok via amazon, och sen prenumererar jag på typ nyhetsbrev från en wicca-grej haha. Men läser aldrig om det numera, eller praktiserar det över huvud taget. Ja men jag fick vara ute i naturen och njuta (minus knotten), vara barfota och sen se månen från balkongen – det var fint det med :)

    Nä, det är svårt. Man vet aldrig till 100% förrns man prövat heller – de går ju alltid att kamma ut :) dock tar det ju flera månader, ja nästan ett år innan de satt sig och börjar bli snygga – och sen blir de bara snyggare med tiden. Du kan ju göra någon i nacken, i underhåret, för att se om din hårbotten blir irriterad av det eller inte, samt känna på känslan av en dread lite, att ha i nåt smycke, att kunna knyta upp håret med dem och så kanske.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tycker du inte? Eller ja, jag vet att jag är en gnällig människa, haha, men jag blir galen av att de "sticks" mot huden när jag ska sova. Men det är nog ett större problem i sig - jag vill helst ha gamla, slitna, MJUKA sängkläder att sova i, fast rena såklart. Därför använder jag inte halsband, det är inte bekvämt eller mjukt mot kroppen. Och det fastnar i håret! Fyfan.
      *Issues* haha xD
      Ang. dusch så är det lite, lite jobbigare för att jag försöker fördela ut schampot överallt. Men å andra sidan så tycker jag inte om att duscha från första början - det är så tråkigt! Givetvis duschar jag ändå och det är ju ganska skönt efteråt... :P
      Jag har alltså lite småproblem att ta tag i, eller lära mig att vissa saker är värt det fast jag tycker det är "jobbigt".

      Jag har iallafall bestämt mig för att klippa en frisyr! Just nu är det bara avklippt sen jag brände håret med blekning, för att jag gått och tänkt att: "men det ska ju ändå bli dreads, behövs inte klippas". ^^
      Efter det ska jag lista ut en färg, om jag ens vill ha en färg. Om jag ska ha dreads så vill jag inte färga utan låta det växa och ha min naturliga färg.
      Puh, ja, så det är väl mitt problem just nu - färga eller inte färga!
      Och precis, det tar lång tid innan de är snygga. Tålamod är inte min bästa vän. ;D

      Mitt mål är att bli undersköterska. men jag vill såklart arbeta ut mitt år på stället jag är nu, så att jag får ihop den där jäkla a-kassan, så att jag kan försörja mig när jag pluggar sedan. ^^
      Jag har bara lite problem med att jobba mig ända dit - det är en lång & tråkig väg.

      Och efter att skrivit detta så tänker jag; jävlar, vilka problem man kan ha! xD

      Delete
  3. Ja håret är ett konstant projekt som man aldrig är riktigt nöjd med :'D

    ReplyDelete
  4. Svart funkar i alla väder. Det är jävligt snyggt när det är välvårdat och långt.
    Älskar mitt röda hår nu ❤️ det liksom bara skriker mig om det hela. Löv it!
    Men jag kommer gå tillbaka till svart igen så småningom. Man dras lixom åt det hållet hela tiden.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag vet! Men orkar jag färga utväxten hela tiden? Vet i fan. :(
      Good good <3 men vänta till hösten bara. Fast till hösten kommer det mycket militärgrönt och det är snyggt till rött hår. ;D

      Delete
  5. Pictures of long hair make me long to have it again but it was soooo much work! I don't know if I can go back to that!

    ReplyDelete
    Replies
    1. When I read this, all I could think about was when I had long hair, it would try strangle me during sleep, lol xD
      But yeah, it's a little more work and caring for the hair. Luckily it doesn't grow super-fast, so you have some time to think about it. ;)

      Delete