Wednesday, August 28, 2013

The cabinets & the "teeth"

Was SO tired last night, I just threw myself in bed. I had my headphones with Dimmu Borgir in them <3 and still I could hear myself snoar. Good going. xD

I have no idea how to make collages with pictures, so here they are, one by one -
it's a little annoying. ^^

We're planning on painting the cabinets black. Maybe "edge" all the edges, to make it look old. 
What do you think?
This one is going under the TV, so right now we are making 
holes in the back for all the dvd-cords and such.


The bigger one, for storing dvd's, movies etc. :)

 In place, with a Felix on top.
With this wallpaper and the lightning of the camera it looks terrible. xD
In reality it's fine, really. :)

An ugly-pretty lamp I found. Going to throw some paint on and maybe change the fabric...

The adorable, carved mirror! <3 Should I paint it black or leave it as it is?
The bigger one we're going to paint in gold. 

My new friend... Älgen! (The moose!)
Yes, I name everyting! :D

One of my darlings got a new pot.
Good boy! *Pats*



TO BE CONTINUED.... 
(Need to go make some important phone calls!) :P


7 comments:

  1. Herrejösses!!! Vilka fina fynd! Lampan och spegeln är helt underbara!
    Din tvbänk inspirerar mig att leta efter något liknande. Just nu har jag en lavoar med marmorskiva som tvbänk och med all elektronik inuti så svämmar det över och vi kan inte stänga dörrarna, med kablar som sticker ut som följd. Stor suck för nördiga pojkvänner :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack, känner mig supernöjd med allt! :D
      Haha, ja men leta upp ett gammalt skåp eller skänk, så får ni gott om plats! Man kan ju köpa vilket "skit" som helst egentligen, med lite färg kan det bli jättesnyggt! :P

      Delete
  2. Svart jag ser fina möbler i svart!!!! God damn it!!
    Paint the mirror black!!!!!!!

    And I hate the moose!!! Den får mig att rysa som en döööing!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaa, hur visste jag att du skulle säga MÅLA ALLT SVART!!? ;P
      Aaw, han är ju snäll! Han ska sitta ovanför TV'n och vakta!

      Delete
  3. Det stora skåpet är fantastiskt! Det hade jag velat ha! Men älghorn, hu.. det ligger flera i vårt förråd men jag har bannlyst mannen från att ta in dem :-)
    Ja visst är utsikten mäktig! Bra mycket mer rogivande än i stan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Indeed! Blev störtförtjust när jag först såg det! :)
      Hehe, troféer är snygga tycker jag, speciellt i lantlig miljö. Men det är ju från person till person, jag är uppväxt med skallar/horn och uppstoppade djur. :P

      Delete
  4. Riktigt snygga skåp, vilka fynd!

    Älghuvudet var ju också nice :D

    ReplyDelete